wadokan.dk

Just another WordPress site
Markedsføring på facebook var godt for mit firma

Markedsføring på facebook var godt for mit firma

Er markedsføring på facebook et af de marketing værktøjer du bruger i din virksomhed? Det er noget vi bruger her, og det har vist sig at være et af de værktøjer det godt kan betale sig at bruge penge på.

Hvorfor netop markedsføring på facebook?

Vi lægger ikke kun vores markedsførings kroner et enkelt sted. Vi bruger dem på flere sociale og online medier. For os har det været mere givtigt primært at holde os til de digitale medier fremfor de traditionelle. Specielt markedsføring på facebook har givet os mere opmærksomhed. Det har det af den grund at Facebook er et meget stort og stadigt flittigt benyttet medie her i Danmark.

Hvor der i mange andre lande, er andre sociale medier som har vundet stort indpas, så er facebook altså stadig et af de mest benyttede i Danmark. Det skyldes den store aldersspredning af danskere på netop det medie. Danmark er et af de lande med flest facebook brugere på 50+. Samtidig får mediet stadig at holde den yngre målgruppe til også. Nok har Instagram og Tiktok vundet stort indpas hos især de unge, og selvom mange af os ikke bruger facebook helt så aktivt, som vi gjorde en gang, så holder vi altså stadig fast i mediet.

Vi bruger digitalt bureau

Hos os benytter vi et digitalt bureau til at hjælpe os med vores markedsføring på facebook og andre online medier. Vi har en lille marketing afdeling, som fokuserer på salgs- og promoverings materiale på print. De står også for vores messestande plus tilhørende merchandise når vi rejser rundt med vores produkter.

Det digitale har de en smule fokus på, men vi har fundet det givtigt at hyre eksperter til at være med inde over på dette område. Vi ved nemlig at det er et område som bestemt kun bliver større. Derfor er det særligt vigtigt at vi formår at være tilstede og kommunikere via disse medier. Vi vil selvfølgelig gerne være der hvor vores målgruppe er, og en af vejene til det er at bruge markedsføring på facebook.

Vi har selv haft gjort en del research på hvilke sociale medier vi burde benytte, og kom frem til at facebook var en sikker spiller. Dog er det godt at være tilstede på mere end blot et enkelt socialt medie. Vi bruger f.eks. Linkedin en del fordi vi handler med B2B. Dette medie er super godt til at dele branche viden, nyheder og selvfølgelig produkt indsigt.