Webbureau som arbejdsplads i en digital verden
Har du nogensinde undret dig over hvad man laver på et webbureau? Måske har du ingen grund haft til det. Dog kan det alligevel godt betale sig at interessere sig lidt for den del af forretnings verdenen. Det digitale er nemlig stadigt voksende, både hos virksomheder og private.
Det laver vi hos et webbureau
I dag, hvor det digitale spiller så stor en rolle, så er det som virksomhed vigtigt at være med på beatet. Det er nemlig her en stor del af forbrugerne befinder sig. Som virksomhed er det netop vigtigt at være der hvor ens kunder er, og i og med at så meget foregår online, er det vigtigt også at have en tilstedeværelse her. På et webbureau sidder vi netop og hjælper virksomheder med deres online tilstedeværelse.
Sådan helt overordnet er det sådan det foregår hos et webbureau. Det som det indebærer er bla. opsætning og/eller vedligeholdelse af hjemmesider og webshops, SEO optimering, udarbejdelse af analyser, research af den enkelte virksomheds forbruger adfærd, Google Adwords og sociale medier. Det indebærer altså en helt masse underled. Vores kunder kan få hjælp til det hele, men de fleste har bestemte områder som de ønsker særligt hjælp til.
En alsidig hverdag med varierende opgaver
Som du kan høre så er opgaverne hos et webbureau meget forskellige. Det er faktisk en rigtig god blanding af det kreative og det mere tekniske. Vi har folk som laver begge dele, men vi har også ansatte som udelukkende fokuserer på de sociale medier, mens andre har fokus på HTML kodning og teknisk design. Man får ligesom lov at lave det man synes er mest spændende og det som man er super stærk i.
I og med at de digitale medier kun er blevet større de senere år, så har det også kun skabt flere arbejdspladser inden for området. Det er derfor en rigtig god retning at gå i, hvis du vil være sikker på at der er jobmuligheder, når du er færdiguddannet. Hvilken uddannelse du bør tage, kan også variere en del. Det kan være alt fra teknisk designer og software-programmør til uddannelser inden for marketing og salg.
Hos et webbureau arbejder du også med et bredt spektrum af kunder. Det kan være alt fra at lave diverse opgaver for store bilfirmaer og de danske shopping centre til at opsætte hjemmeside for den lille café eller lokale butik nede om hjørnet. Det er super givende at have med så mange forskellige kunder at gøre, og at arbejde ud fra de budgetter kunden nu en gang har.